|
3080841308 |
Teatre Emocional |
2016-2017 |
Taller a centre. Secundària en general |
|
|
|
26/6/2017 - 30/6/2017 (15 hores) de 15:00h a 18:00h |
|
INS El Castell |
|
c. Barcelona, 91 (Esparreguera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/12/2016 - 26/06/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Durant el curs es pretén conèixer les eines teatrals adequades per assolir els objectius programats i estimular la comunicació i el llenguatge, tant oral com corporal, mitjançant una activitat de pedagogia teatral.
Les tècniques dramàtiques potencien la comunicació, desenvolupen les destreses que capaciten als nens i nenes per donar forma als missatges, treballen amb la concentració, la atenció, ajuden a conèixer el propi cos, ajuden a potenciar el pensament pràctic i autònom, desenvolupen i entrenen el control de les emocions, faciliten la cohesió del grup, son l’eina més efectiva per al desenvolupament de l’expressió oral, treballen el sentit del ritme i la situació en l’espai, estan a la base de la psicomotricitat, faciliten les activitats interdisciplinàries, ajuden a l’educació en valors, provoquen una dinàmica positiva que implica totalment als alumnes, etc.
|
| |
Objectius |
- Donar resposta a la pregunta, què és el teatre?
Aconseguir una bona relaxació, imprescindible abans d'enfrontar-se al públic.
- Guanyar en confiança i seguretat.
- Millorar en expressió oral i habilitat per parlar en públic.
- Expressar millor una idea i sintetitzar el contingut del discurs.
- Poder influenciar positivament audiències tan petites com grans.
- Controlar el temps d'exposició.
- Millorar la capacitat d'improvisació i d’imaginari.
- Generar impacte emocional.
- Equilibrar les energies de grup a través dels exercicis teatrals
- Entendre la importància dels silencis
- Entendre la importància del discurs
- Descobrir el món intern de cadascú a traves de les improvisacions
- Identificar els rols del grup amb exercicis teatrals
- Augmentar el respecte i l’autoestima personal
|
| |
Continguts |
La finalitat i els objectius del teatre a l’escola es basen en adquirir un sòlid desenvolupament personal i social, treballant unes habilitats que els permetin de comprendre i sobretot saber expressar el que s’ha après, que sàpiguen explicar, opinar, donar el seu punt de vista, que sàpiguen escoltar, arribar a acords, expressar el sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat. Conèixer, valorar i aplicar valors i normes de convivència, acceptar el pluralisme, tenir consciència del treball individual i col·lectiu, tenir iniciativa personal, sentit crític, responsabilitat, curiositat, interès i creativitat en l’aprenentatge, etc.
|
| |
Formador/a |
Isidre Montserrat
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
L’avaluació continua consistirà en el següent:
- Tipus de prova: escena individual i en grup
- Característiques: Introduir tots els elements apresos durant el curs
- Criteris de valoració: s’avaluarà amb apte o no apte. Es considera apte atenent als següents criteris:
- Coneixements teòrics: es valorarà els coneixements de l’alumne vers el continguts treballats al curs
- La predisposició a millorar personalment
- Habilitats socials: capacitat de l’alumne de treballar en grup. Participació i actitud a l’hora de desenvolupar l’activitat
En la puntuació final es valorarà amb un 70% la actitud durant tot el taller i amb un 30% la prova final
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
26/06/2017 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
divendres |
30/06/2017 |
- |
- |
|
| |
|